8 Haziran 2017 Perşembe

Transseksüellerin mağdur olmalarının sebepleri!


Konuştum mu konuştum oluyor...
İnsan anlaşılmayınca nereden başlayacağını da bilemiyor.
Üzülmüyor muyum; çoookk!
Suçlu kim; herkes...
Transseksüellerden bahsediyorum. Gene bir trans geçiş amaliyatı mağduriyeti var. Başarısız bir ameliyat ve düzeltilebilir mi yanlışlar bilmiyorum. Ameliyat olanın psikolojisinin berbat olduğu konuşmasıdnan belli...
Gerçekten bir iş yapılıyorsa, işe yarar veya yaramaz, en iyi şekilde yapılmaya çalışılmalı, kimse mağdur edilmemeli...
Tabi sağlık sorununun canlı hayatının en önemli şeyi olduğu gözardı edilip rant sağlamak amacıyla yapılıyorsa bu operasyonlar, paranla bırak hedefine ulaşmayı, kendi ellerinle kendini mahvettirebiliyorsun.
Son dönemlerde sosyal medyanın etkisiyle falan LGBTİ'sel sorunlar daha çok duyulmaya, bilinmeye başladı ama daha bilinmedik ne mağduriyetler olmuştur ve oluyordur...
Biliyorum transseksüeller bana kızacak gene ama konuyu azıcık da olsa nedenleri ve niçinleriyle irdelemek istiyorum. Çünkü sorunun kaynağı ameliyatın başarılı olup olmamasından çok transseksüel denilen kişilerin olaya, cinsel kimliğe bakış açılarıyla da alakalı...
Bu noktaya gelinmesinde de heteroseksizm suçlu, operasyonel mağduriyettense para için vicdansızlık yapanlar suçlu.
Ne mi yapmalıyız..?
Her zaman söylüyorum... Şu anki LGBTİ anlayışı heteroseksizmin farklılıklara bir dayatması. Farklılıkları kendi kalıbına uydurmaya çalışarak yontmaya çalışıyor... Transseksüellik de heteroseksizmin  eşcinselleri yontmasından başka bir şey değil.
Bakınız... Eğer cinsiyet kimlikleri bu kadar önemli diyorsanız, bunun toplumsal cinsiyetin içselleştirilmesiyle alakalı olabileceğini bir düşünmeniz gerekmez mi?
Nereden mi biliyorum; çünkü ben de aynıyım.
Hep anlatıyorum, bir kez daha anlayatım...
İçimde cinsiyet kimliği denilen şey olarak erkeğin veya kadının olması beni hiç ilgilendirmiyor. Ben biyolojik olarak erkeksem erkeğimdir. Biyolojik olarak kendi cinsimden hoşlanmamaysa ne derseniz diyin. İster kafamın içinde kadın var da erkeklerden hoşlanıyor diyin, ister sevmenin cinsiyeti mi olur diyin... Ben erkek bedenimde cinsiyet kimliklerini bertaraf ederek hemcinsimi sevebiliyorum. Eğer hemcinsimden hoşlanıyorum diye bedenimi karşı cinse dönüştürmek istiyorsam, bu içimden geldiğinden çok heteroseksizmi, toplumsal cinisyet rollerini içselleştirmem ve de kendimi özellikle hemcinsime kabul ettirmem içindir. Yok öyle ben kendim için bedenimi değiştirmek istiyorum düşüncesi falan. Neden böyle düşündüğünü bir irdeler misin? Transsekseksüellerle beraber olanlar cinsel yönelimiyle barışamamış eşcinseller olmasa, hem biyolojik olarak hem de toplumsal olarak doğuştan kadın olanları tercih etmez mi? Hele hele trans erkekleri kadınlar niye tercih etsinler ki? Kalkmayan penis için mi, kadın kimyası olduğundan için lezbiyenlik için mi? Trans erkeklerle beraber olanlar da lezbiyendir zaten. Bunun başka bir açıklaması olamaz; kandırmayalım kendimizi. Sen kendini istediğin kadar erkek zannet; bir kadınsın ve kadınlarla kurduğun ilişki lezbiyenlik. Eşcinselliğinle barışamadığını için, bedenini değiştirmek isteyen bir eşcinselsin işte.
Barışın arkadaşlar bedenlerinizle. Toplum kabul etmiyor diye eşcinselliğinizden kurtulmaya çalışmayın.
Ha kendinizi çevresel heteroseksist toplumsal faktörlerin etkisiyle de olsa trans erkek veya trans kadın mı hissediyorsunuz..? Hissedin ama yaşamanızı sağlayan bedenlerinizi heba ederek yapmayın bunu. Bakınız, doğanızı korursanız, daha sağlıklı ve daha gerçekçi erkek veya kadın olursunuz. Trans bir erkeğin vajinasını kapattırarak daha sağlıklı bir cinselliği olabilir mi?
Bedenlerimizden memnuniyetsizliğimiz ruhumuzun bedenlerimizle uyuşmazlığından değil, beyinlerimizi heteroseksizmden kurtaramamamızdan. Heteroseksizmden bağımsız düşünün; bakın o zaman nasıl seveceksiniz bedenlerinizi.
Aklıma gelmişken... Cinsiyetçi olduğu için heteroseksizmin, maddi çıkarları için kasapların, bilinçsiz oldukları için eşcinsellerin transseksüelliği desteklemelerini anlıyorum da, LGBT derneklerinin transseksüelliği desteklemelerini anlayamıyorum... Bilinçlendirmek varken gencecik insanların kendi kendilerini kurban etmelerine neden sebep oluyorsunuz ki..? Siz yardımcı olmaz iseniz, eşcinseller kurtaramazlar kendilerini bu LGBTİ çemberinden. Etrafıma bakıyorum da toplumsal cinsiyet özentili eşcinsellerle dolu; kimi davranışlarıyla, kimi bedenleriyle toplumsal cinsiyet rol modellerine  benzemeye çalışıyor... Sonra da eşcinsellik kadınlık veya erkeklik değil diye topluma dert anlatmaya çalışıyoruz. İnsanlar gördüklerine mi inanır anlatılanlara mı?
Transseksüeller cinsel yönelimleriyle barışamamış eşcinseller dışında heteroseksüellerin asla ve asla kendileriyle işlerinin olmayacağını ne zaman anlayacaklar acaba? Belki o zaman bedenlerini sevmeyi öğrenirler...
Ben de kendimi trans kadın olarak tanımlayabilirim hemcinsimi sevdiğim için ama eşcinsel olarak tanımlamayı tercih ediyorum mantıken. Beni sevecek olan gene bir eşcinsel olacaktır çünkü. Beni kelimle, kılımla sevemeyecek olan da içselleştirilmiş homofobisi olan bir eşcinseldir. Heteroseksüel biri tarafından sevilmeyi beklemek kadar aptalca bir şey olabilir mi? Ben karşı cinsi sevebiliyor muyum; hayır. Eeee? Sizin bu transseksüel tanımınız ve de heteroseksüel beklentiniz niye?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder